Op jonge leeftijd een studiekeuze maken, is geen gemakkelijke opgave. Je weet vaak nog niet wat je later wil worden en als je wel al een idee hebt, is het niet eenvoudig om te weten hoe je daar kan geraken. In onze school helpen we je bij deze moeilijke keuzes. Voor elke graad voorzien we een programma rond studiekeuze. Tijdens de lessen onderzoeken we je talenten en toekomstplannen. Waar je goed in bent en wat je daar allemaal mee kan doen en worden, brengen we samen in kaart. Wanneer je van school of richting wil veranderen, overlopen we samen met jou en je ouders de mogelijkheden. De studiebaanbegeleider helpt je graag verder.

Onze leerkrachten stimuleren je om goed te leren. Ze ondersteunen je om de leerstof te verkennen, te verwerven, toe te passen en te verruimen. Tijdens de lessen krijg je tips over hoe je beter kan leren en studeren. Goed leren leren, dat doe je niet alleen. Uit fouten kan je leren en wanneer het wat moeilijk gaat, moedigen we je aan om niet op te geven. We geven ook extra lessen rond leren leren en kunnen ook individueel bijsturen. Ook wie extra uitdagend materiaal nodig heeft, kan bij de leerkrachten terecht.

Ons zorgteam leidt al die mogelijke extra ondersteuning bij het leren in goede banen. De zorgcoach kan je ook individueel begeleiden.

We vinden het heel belangrijk dat jij je goed voelt op onze school. We willen een school zijn waar je je welkom voelt en waar je bij iedereen terecht kunt. Samen waken we erover dat je een goede relatie hebt met je klasgenoten, met je vrienden op de speelplaats en met je leerkrachten. Leerlingen van Panorama moeten uitblinken in het respectvol omgaan met elkaar en anderen. We krijgen dan ook vaak complimenten over onze leerlingen. Samen zorgen we voor een goede sfeer in de klas en daarbuiten. De leerlingenbegeleiders zijn altijd aanwezig om je kleine of grote zorgen weg te nemen. Samen met het CLB proberen we een pasklaar antwoord te geven en te helpen wanneer het nodig is.

“Een gezonde geest in een gezond lichaam” blijft een mooi principe dat we willen overbrengen op onze leerlingen. Daarom besteden we tijdens de lessen en projecten aandacht aan voldoende beweging, gezonde voeding en jouw mentaal welzijn. Wanneer je je goed in je vel voelt, kan je beter leren. Door hier samen aandacht aan te geven, willen we ook snel kunnen ingrijpen als het eens wat minder goed met je gaat. Een luisterend oor is er altijd. We werken ook graag samen met onze ouders om onze jongeren een fijne jeugd te bezorgen. Hun zorgen wegnemen, is een van onze grootste troeven.

Heb je vragen over de leerlingenbegeleiding op Panorama? Wil je graag je verhaal doen? Of kunnen we jouw ergens bij helpen? Neem contact met ons op en we beantwoorden graag je vragen.

3 leerlingen van Panorama staan te kletsen in de gang.