Panorama: een lerend dorp in de stad

Onze school is een lerend dorp in de stad. Iedereen zorgt voor iedereen en we leren van elkaar. We zijn een fijne plek in het hart van Antwerpen. We staan in het echte leven en verbinden dit aan nieuwe kennis. We willen dat je je goed voelt en je ontwikkelt tot een geïnformeerde en actieve wereldburger.

Kritisch en creatief

Onze wereld verandert razendsnel en er komt veel nieuwe informatie op ons af. Daarom bestuderen we welke kennis betrouwbaar is en hoe we die kunnen gebruiken om een onderbouwde mening te vormen. Of hoe we bestaande kennis kunnen linken aan nieuwe situaties om creatieve oplossingen te bedenken voor obstakels op onze weg.

Ondernemend

We moedigen je aan om zelf op onderzoek te gaan, elk probleem als een uitdaging te zien. We leren ons eigen pad uitstippelen en nemen de toekomst van onszelf, onze medemensen en onze planeet in handen. Zelfstandig leren en zelf plannen maken, zorgen ervoor dat we kunnen ontdekken waar we goed in zijn. Dit doen we in boeiende, levensechte lessen en in inspirerende en motiverende projecten.

Een leerkracht van Panorama geeft les en toont oefeningen op het smartbord.

Betrokken

We zijn groots in het leren, maar klein genoeg om ons veilig te voelen. We ontwikkelen onze geest om met een open blik naar de wereld te kijken. Respect hebben voor elkaar, de omgeving en de maatschappij is de basis waarop we bouwen. We beseffen dat we veel kunnen bereiken als we goed samenwerken. Op school hebben we een diepe waardering voor initiatief en staan we steeds open voor suggesties om onze schoolwerking te verbeteren.

In balans en zelfbewust

Hoe jij in het leven staat, vinden wij belangrijk. Bij ons ontwikkel je tools om je leven zelf in handen te nemen. Dromen maar ook keuzes leren maken, experimenteren en toch ook grenzen stellen, vallen en terug opstaan: het hoort er allemaal bij. Onderweg worden we ons bewust van wat we willen en kunnen worden. We coachen je met veel goesting zodat je de toekomst vol vertrouwen en met heel veel bagage tegemoet kan gaan.

Uitzicht vanuit het schoolgebouw Panorama.